عسل طبيعي نیم کیلویی دیدگاه

عسل طبيعي دیدگاه

عسل طبيعي دیدگاه

عسل ماده قندی چسبناک و غلیظی است که توسط زنبور عسل در طبیعت ساخته می‌شود. همان شهد که در فارسی به آن انگبین گفته می‌شود، ماده قندی غلیظی، سرشار از مواد ویتامینی و مواد مغذی دیگر است.  علاوه بر خواص تغذیه‌ای، دارای خواص دارویی مختلف نیز است. به‌طوری که، در ادیان مختلف از آن یاد شده و حتی در قرآن نیز سوره‌ای به نام نحل (زنبور عسل) وجود دارد.

زنبورهای عسل در پرواز خود به روی گل‌ها از شهد گل‌ها، مکیده و مقداری از آن شهد را در داخل عسل‌دان ذخیره می‌کنند. به هنگام برگشت این گرده‌ها در بدن آنها با مواد دیگر مخلوط شده. به صورت قطرات عسل در لانه‌هایی که خودشان می‌سازند و به کندو معروف است، ذخیره می‌شوند. جالب است بدانید، زنبورها هرگز نمی‌خوابند، بنابراین طی روز به جمع کردن گرده و ذخیره کردن آن در لانه‌های کندو مشغول هستند. شب‌هنگام دوباره این عسل‌های ذخیره شده را مکیده و در بدن خود با مواد مختلف از جمله دیاستاز مخلوط کرده. سپس، مقداری از آب آن توسط عسل‌دان در بدن زنبور گرفته شده و دوباره آن را در لانه‌های کندو ذخیره می‌کنند.


خواص عسل

برای سلامتی انسان و فواید آن از گذشته مورد توجه بوده. اما، در این مقاله سعی میکنیم فواید عسل طبیعی که بصورت علمی به اثبات رسیده است را مطرح کنیم. همچنین، به معرفی انواع عسل، نحوه تولید و همچنین عوارض جانبی احتمالی آن بپردازیم. همانطور که میدانید نام دیگر عسل، انگبین است.  اولین محصول زنبور عسل می باشد که از زمان باستان مورد استفاده بشر قرار گرفته است.

تاریخ استفاده از عسل همگام با تاریخ خلقت بوده است. تقریبا در هر فرهنگی می توان شواهد بهره گیری از آن را به عنوان یک منبع غذایی یافت. تا این اواخر به عنوان تنها شکل غليظ شده قند در بیشتر نقاط جهان در دسترس مردم قرار گرفته بود، لذا این موقعیت بی همتا از میان دیگر ویژگی های این محصول جایگاهی بس ارزشمند و در خور احترام برای آن فراهم کرده است.

عسل، اثرات مطلوبی بر بدن ما دارد و یک محصول بیولوژیکی فعال است که دارای ترکیبات غنی و پیچیده می باشد. ترکیب دقیق آن بستگی به گل هایی دارد که زنبورها از آن تغذیه می کنند. هر چیزی که در این محصول وجود دارد برای سلامت انسان ضروری و مفید است. بیش از ۳۰۰ ماده در انگبین وجود دارد که به طور مطلوب بر روند متابولیک بدن تاثیر می گذارد.

عسل طبيعي دیدگاه

صبحگاه تا شامگاه با محصولات دیدگاه

طراح کیوانفر