برنج فجر اینالو

برنج فجر اینالو دیدگاه

برنج اینالو فجر

برنج فجر اینالو دیدگاه بر خلاف مابقی برنج های دسته پرمحصول از عطر برخوردار است و در رتبه بندی خوبی از برنج های پرمحصول قرار دارد. لاشه برنج فجر نیز همان کیفیت برنج فجر را دارد و دارای همان عطر و طعم برنج اصلی می باشد، منتها طول دانه این برنج کوتاه تر می باشد. لاشه فجر یکی از محصولات پر فروش شمال می باشد.

قیمت برنج لاشه از دانه کامل آن کمتر است. برنج فجر شبیه به خنجر است که از سمت انتهای آن تا سر برنج به آرامی باریک می شود و یک طرف آن نیز دارای کمی فرو رفتگی است. رنگ این برنج سفید کدر می باشد. لاشه فجر شالیکوبی همان ریز شده برنج فجر می باشد و از نظر عطر و بو دارای عطر و بوی کم می باشد، بهتر است از این برنج در غذا های ترکیبی مانند حلیم یا شله زرد استفاده شود. برنج لاشه یا نیم دانه مرغوبیت و طعمی مانند خود برنج دارد، این محصول طی فرآیند هایی در کارخانه های شالیکوبی بر اثر شکستن دانه کامل به دست می آید. بسیاری از مردم از آن ها برای کته، دم پخت و … استفاده می کنند

نحوه طبخ برنج (آبکشی)

ابتدا باید برنج را ۲ الی ۳ ساعت در آب بخیسانیم. سپس آن را شسته و با مقداری آب و نمک روی حرارت بگذاریم تا به جوش بیاید. برای آبکش کردن برنج ابتدا یک دانه برنج را با انگشت له کنیم یا در دهان بگذاریم تا از نرم شدن دانه های برنج مطمئن شویم. سپس، آبکش میکنیم تا آب اضافی خارج شود. برنج را در یک قابلمه ریخته، اجازه می دهیم دم بکشد و آماده سرو شود.

نحوه طبخ برنج (کته)

بعد از خیساندن و شستن برنج مقدار آب برای پخت کته باید به قدری باشد که یک بند انگشت بالای سطح برنج قرار بگیرد. در واقع، هر چقدر مقدار آب زیادتر باشد باعث شل شدن و کته شدن برنج می شود و برعکس. مقداری نمک اضافه میکنیم و روی حرارت می گذاریم. به محض جوشیدن حرارت را کم می کنیم تا به آرامی جوشیده و پخته شود.

صبحگاه تا شامگاه با محصولات دیدگاه

طراح کیوانفر