برنج پنج ستاره اعلا دشت لنجان دیدگاه

برنج دشت لنجان دیدگاه

برنج دشت لنجان دیدگاه

قرار دادن برنج در برنامه غذایی به تامین انرژی بدن کمک می‌کند. مانع چاقی می‌شود. فشار خون را کنترل می‌کند. سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد. از یبوست مزمن جلوگیری می‌کند و دمای بدن را نیز تنظیم می‌نماید.

یکی از انواع محبوب برنج های ایرانی، برنج لنجان است که در دشت لنجان واقع در استان اصفهان کشت می شود. لازم به ذکر است اخیرا شایعاتی در خصوص اینکه این برنج عامل بیماری ام اس در منطقه است مطرح شده که با توجه به چندین پژوهش معتبر علمی، شایعات مذکور رد شده و بی اعتبار شناخته شده اند. دیدگاه این محصول با کیفیت را با نام برنج دشت لنجان به بازار عرضه کرده است.

برنج دشت لنجان دیدگاه

نحوه طبخ برنج (آبکشی)

ابتدا باید برنج را ۲ الی ۳ ساعت در آب بخیسانیم. سپس آن را شسته و با مقداری آب و نمک روی حرارت بگذاریم تا به جوش بیاید. برای آبکش کردن برنج ابتدا یک دانه برنج را با انگشت له کنیم یا در دهان بگذاریم تا از نرم شدن دانه های برنج مطمئن شویم. سپس، آبکش میکنیم تا آب اضافی خارج شود. برنج را در یک قابلمه ریخته، اجازه می دهیم دم بکشد و آماده سرو شود.

نحوه طبخ برنج (کته)

بعد از خیساندن و شستن برنج مقدار آب برای پخت کته باید به قدری باشد که یک بند انگشت بالای سطح برنج قرار بگیرد. در واقع، هر چقدر مقدار آب زیادتر باشد باعث شل شدن و کته شدن برنج می شود و برعکس. مقداری نمک اضافه میکنیم و روی حرارت می گذاریم. به محض جوشیدن حرارت را کم می کنیم تا به آرامی جوشیده و پخته شود.

صبحگاه تا شامگاه با محصولات دیدگاه

طراح کیوانفر